Jump to content
Arquitectura.pt

The Glass House to Open to Public This Spring

lllARKlll

Recommended Posts

'>

Two years after Philip Johnson’s death, his Glass House will open to the public for the first time this spring. The New Canaan estate, run by the National Trust for Historic Preservation, promises to serve as a living landmark by housing a progressive cultural institution, as well.

(...)

This is the second modern masterpiece to enter the Trust’s portfolio, after the Farnsworth House, allowing for more of the general public to appreciate the work of the era. The imprimatur of the popular National Trust also secures mid-century architecture’s place as history deserving to be saved. “It’s exciting,” MacLear says. “We get to introduce the importance of preservation to a whole new audience.”

Fonte: Architectural Record

tenho imensa pena , de nao poder de momento dispender de uma quantia razoavel para a ir ver de perto, axo que marca de certa forma uma tendencia e um estilo, apesar de axar que a limpeza em demasia pode tornar a arquitectura numa peça de cristal, que tem tanto de belo como de fragil e criticavel. Mas isto também acaba por tornar uma brutal curiosidade( na minha opinião claro).

apeteceu-me descobrir agora um dado curioso: para grande espanto meu, esta casa do philip johnson é de 1949, enquanto que a farnsworth do mies é de 1951, já agora gostava, se alguem soubesse que me disse-se as datas de início do projecto, basicemente, para saber quem é que primeiro teve a ideia... esta casa, como a do mies, não são manifestos como muito se fala, muito se copiou, mal, muito se especulou sobre a sua fucnionalidade, e aqui entra o factor cliente .... hoje(ontem) as casas do souto moura não são mais que um aproveitamento e refinamento das casas do mies e do philip johnson para a ralidade portuguesa...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.